
W dniach 14–17 października uczestniczyliśmy w projekcie Erasmus+ READY4CRISIS na Rodos. Naszą szkołę w projekcie reprezentowali p. Małgorzata Hejnar, p. Krzysztof Korzec i p. Marek Fejkiel, a wydarzenie zorganizował Narodowy Uniwersytet im. Kapodistriasa w Atenach (NKUA).
Pierwszego dnia odbyło się ostatnie w tej formule spotkanie partnerów projektu – Transnational Project Meeting #7, podczas którego podsumowaliśmy dotychczasowe działania i zaplanowaliśmy kolejne kroki. Zaprezentowano również wyniki testów pilotażowych naszej platformy edukacyjnej, której jesteśmy współautorami. Testy potwierdziły, że platforma jest praktyczna, atrakcyjna dla młodzieży, wspiera nauczycieli i jednocześnie zachęca do rozwijania kompetencji cyfrowych.
Nasza platforma edukacyjna jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów klas pożarniczych, ale mogą z niej korzystać wszyscy zainteresowani edukacją w zakresie bezpieczeństwa. Umożliwia interaktywne zdobywanie wiedzy, dostęp do ćwiczeń, symulacji i gier edukacyjnych, a dzięki wersjom w językach angielskim, włoskim, czeskim i greckim wspiera także naukę języków obcych (ready4crisis.eu/pl).
Podczas szkolenia LTTA odwiedziliśmy 4. Liceum Ogólnokształcące w Rodos, gdzie nauczyciele i uczniowie zaprezentowali, jak w praktyce wdrażają zasady bezpieczeństwa i organizują ćwiczenia ewakuacyjne. Szczególne wrażenie zrobiło nagranie próbnej ewakuacji szkoły podczas symulowanego trzęsienia ziemi.
Ostatni dzień poświęcony był ćwiczeniom symulacyjnym z zakresu medycyny katastrof, które odbyły się w hotelu Rodos Palace. Scenariusz zakładał pożar w hotelowej kuchni, ewakuację gości oraz działania ratownicze służb. Podczas symulacji mogliśmy obserwować cały proces reagowania kryzysowego w praktyce – od momentu ogłoszenia alarmu, przez ewakuację, aż po udzielanie pomocy poszkodowanym.
Wyjazd był doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, poznania najlepszych praktyk i przetestowania narzędzi wspierających edukację w zakresie bezpieczeństwa.

















